12 Feb 2014

tentang awak. my dear.

tentang my dear. kesayangan.

12.2.2014. pukul 3.15 a.m.
masa ni dah tidur, dia call. kami memang macam ni, tengah malam, subuh. dia call. aku jawab je. dah biasa dia call waktu dah tidur. tengah borak borak, dia bagitahu yang dia dah ada tarikh untuk pergi ke kelantan. belajar pasal emas. dia cakap pergi kelantan 3 bulan je. sukanya dengar sebab 3 bulan. sekejap je. rupanya dia tak habis cakap lagi, sambung kat terengganu pulak 3 bulan. waaaaa.. nangis. sedih. lamanya 6 bulan. meroyan juga aku kat sini. hmmm.

tapi ni masa depan kan. so. terpaksalah. lagipun kami  bercinta, dia milik keluarga. ini pun nanti bisness keluarga juga. dia cakap ini demi masa depan kita juga. nanti anak-anak nak makan apa. oh tuhan, abas dah mula bercerita pasal kami. hahaha. gatal. ok.

bila orang yang kita sayang nak pergi jauh, mulalah hati ni macam semacam je. mana tahu dia berubah arah. hati berkenan kat orang sana. hmm, mak dia pernah cakap, nanti jangan nak bercinta dengan orang sana pulak, belajar betul2, pastu abangah dia jawab, mana ada orang kelantan, kan orang semanyir punya. (aku la tu) hihi. sukanya.

 sebenarnya, dua2 family dah tahu pasal kami. mereka tahu kami bercinta, aku selalu jugak bagi kek kat dia, aku suka buat kek, nanti dia dapat jugak. dia bawak balik makan dengan family dia. kawan kawan semua tahu. tapi dia cakap, bagi kakak jalan dulu. kakak dia nak nikah dia. dia cakap lepas kakak, kami pula. hihi. insyaallah. saya selalu tunggu awak.  semoga 6 bulan cepat berlalu. semoga impian awak dengan keluarga nak buka kedai emas tercapai. nanti sy kerja dengan awak ye sayang.

sedih lah, kenapa nangis? hmm. tak nak berpisah. rasa macam nak nikah dulu pastu boleh ikut dia ke kelantan. hmm, dia cakap macam ni.

ni mesej dia "hati pakcik takkan berubah bila jauh dengan mak cik, insyaallah, kalau memang kita berjodoh, pak cik akan ambil makcik jadi isteri pakcik yg sah" amin... 

kalau jodoh tak kemana kan. saya sayang awak.
 ABAS ADORES MIERA. 




No comments:

Post a Comment