12 Oct 2013

jiwang terrrrr.. abas jiwang.

hai. selamat petang.. harini ada cerita jiwang sikit.,

aku pun tak tahu kenapa dia tetiba jiwang. hampir setahun usia kami, baru lagi, rapuh lagi, dia jiwang, selalunya dia tak jiwang sangat. dia biasa biasa je. haha. ni aku copy dari mesej dia tadi. (sabtu . 12.10.2013)

dia : makcik jangan marah, nanti kena jual.
aku : ingat laku ke nak jual makcik ni? tak ada siapa yang nak.
dia : pakcik beli dengan harga 5 darham.
aku : tak ada jual.
dia : pakcik nak beli hati makcik?
aku : pakcik kena buktikan, bukan dengan harga 5 darham pakcik tu.
dia : setiap kali pakcik tengok wajah makcik,pakcik macam tak percaya yang pakcik dah memiliki hati                 makcik. ( waktu ni aku mcm tak percaya yg aku tgh mesej dengan mohd abas abd rahman) 
aku : ye ke? kan makcik tak cantik,makcik gemuk mcm pakcik selalu cakap, kuat menangis, macam donut,           pakcik serius ke?
dia : ku relakan jiwa untuk menjadi penghuni dalam sangkar hatimu (waktu ni aku rasa nak melalak.                  abasssss.. huhu)
aku : tak ada apa yang boleh dibanggakan, makcik tak belajar tinggi pun. pakcik serius nak ke?
dia : pakcik terima dengan seadanya, hati bukan untuk dimiliki, tapi hati untuk dicintai dan mencintai.
aku : siapa cinta makcik?
dia : pakcik lah. pakcik cinta makcik.
aku : makcik nak memiliki hati pakcik n mencintai pakcik.

~~~ hahahha. bagi aku harini dia jiwang, dia tak pernah macam ni, dia tak pernah nak bagi lirik lagu jiwang kat aku. tak pernah. harini dia buat, haha. cair ok. terharu pun ada. n again, dia buat aku menangis bila baca mesej dia.

aku harap sangat kami akan jadi wife n husband. suatu masa nanti. insyaallah.

perasaan yang hadir itu adalah milik Allah.Maka berdoalah kepadaNya agar DIA terus mengawal perasaan itu agar terhindar dari zina hati.

Senyumlah, tinggalkan sedihmu. Bahagialah, lupakan takutmu. Sakit yang kamu rasakan, tak setara dengan bahagia yang akan kamu dapatkan.





No comments:

Post a Comment