9 Jun 2014

pertama kali.

hai, assalamualaikum. nak story panjang lebar harini. kenangan terindah. best moment ever.

                                                           9 jun 2014.

ok, 9 jun 2014 ni, hari pertunangan kak suri. kakak abas. kak suri ada jemput ajak datang majlis dia, tapi waktu tu aku cakap kat dia, aku kerja. tak boleh. lagipun hari isnin.

tapi,  waktu 8 jun ada selisih faham sikit dengan si dia, dia call semua tak angkat. last2, dia mesej, dia cakap "pkck nak tidur dah, esok pkck nk mkck datang bertunang akak".  ayat arahan dr mohd abas. haha..

mula-mula, dia tak bagi aku datang, waktu tu baru lg lah cerita nak bertunangnya tu, dia tak bagi datang, pastu dah lama macam dah tawar hati dah la, pastu malam 8 jun tu, dia cakap nak aku datang jugak, dia kata dia tak malu dah nak kenalkan aku dekat family dia,dia cakap nak aku rapat dengan family dia, last sekali, dia kata, dia tunggu aku datang. phewww..

pagi 9 jun tu, aku mesej guru besar cakap aku cuti. haha,. pastu mesej abas cakap " kalau nk sy dtg, ambk sy, sy dah cuti harini". pukul 1 dia call, cakap dia dah nak ambik aku dah. dup dap,hahaha

sampai kat rumah dia, dia hntar sampai depan tangga je, pastu dia panggil kak suri,, bersalam lah dengan kak suri dulu,pastu kak suri bawak jumpa mak, pastu kak long. mula mula tolong kak long susun kuih, pastu pergi dapur, tolong mak dia. duduk berdua dengan mak dia kat dapur, hihi , kena interview u..

sesi interview bermula, mak abas tanya, " dah lama ke kawan dengan abas?".. aku senyum je, pastu dia ulang soalan lagi, aku jawab lah,. berdebar jangan tanya lah, selamat jugak waktu tu pinggan mangkuk banyak yg kotor, basuh lah semua, yg mana aku tak taw nak simpan kt mana, tanya lah semula, abas tak taw kemana hilang.

yang paling best sekali, hahaha.. ada orang bagi kuih, pastu mak dia pandang aku, dia cakap, bagi kak long potong, tapi ni kak long takde , mak dia ckp dengan yang bagi kuih, kak long takde, ni moksu ada..
DIA PANGGIL AKU MOKSU, abas kan yg bongsu, waaa,, rama rama dalam perut mengepak tinggi. hahaha,, senyum sampai nak balik..

sepupu sepupu dia yang dari pekan, tanya aku, "yang ni ke makwe abas".? senyum je mampu, waktu dia cakap tu, ada abas kat situ, ada kaklong, diorang cakap kemboja sesama dia, waktu tengah makan, ada sorang mkck ni, adik beradik mak abas maybe, dia tengok je aku, pastu dia cakap kemboja dengan saudara dia yg tegur aku kat dapur, dia tengok je, aku malu, segan campur tak paham bahasa kemboja lg, pastu bila aku tnya sepupu dia tu, dia kata "mkck td ckp, kakak cantik" ohh myy, blushing. kikiki

jangan tak tahu, makwe angah pun ada.. haha, kak nurul panggil dia. hihihi.. bgambar dengan kak suri, tapi ada kak nurul,aku,kak long,udin,abas, angah,nyet2, . kerlas masing masing, hahaha first, lelaki duduk kt depan,pompuan berdiri kat belakang,pastu diorang tukar plak, pompuan depan, lelaki belakang, bersama pasangan masing masing. so sweet. hahaha.. best moment ever..


tak kenal siapa, tak ada kawan, datang sorang sorang, bawak diri ke dapur, tolong mana yang patut, sibukkan diri. tetiba kak suri, panggil ajak bergambar.

tahniah kak suri, selamat bertunang, semoga sampai ke jinjang pelamin n bahagia sampai syurga. untuk awak si pujaan hati, mohd abas abd rahman, terima kasih sebab bawak saya jumpa family awak, jumpa sepupu awak, saya doakan semoga suatu hari nanti, masa untuk kita akan tiba jugak,

untuk abas juga lagi, sy tahu awk sedih sebab kak suri dah bertunang, dah nak jadi milik orang, insyaallah, abang ipar awak akan bagi keizinan pada kakak awk untuk berjumpa dengan keluarga awak lagi.

sayang awak. thank you so much. terima kasih makcik,pakcik,angah, kak long, kak suri sebab  sudi terima  kekurangan saya.
salam,pastu laga pipi yang mahal tu.

No comments:

Post a Comment